3. 4. 2013

Leutkircher Hütte - 03/2013

Přemýšleli jsme kam vyrazit a Dušan někde, kdesi vyhrabal Leutkirchner Hütte  (2251m), kde prý že je winterraum na AV klíč. To jsme brali jako potvrzení, že by ubytování mělo být celkem komfortní a vyrazili jsme směrem na GaPa a pak dále do údolí, kde jsem nikdy nebyl...

Fotky najdete zde.

Ráno bez problémů vyjíždíme z údolí autem do Kaisers, kde parkujeme nedaleko Edelweishaus (1544m), přímo u požární zbrojnice. Startujeme hned hezky z ostra z kopečka do údolí vedoucího směrem k Boden Almu, kde cesta z prudka odbočuje doleva (JV), kopírujíc letní cestu.

Netrvá dlouho a ukazuje se, že vyhlášený stupeň 2 platí jen proto, že převátého sněhu je opravdu minimum. Ovšem tohle minimum je dost extrémně nestabilní, jak jsem na jednom až dost velkém svahu ověřil...

Na chatu dorážíme poměrně pozdě, kolem 15 hod. Winterraum je otevřen, na místě už jsou tři Němci. To se ukazuje jako štěstí, jelikož náš klíč ve fungl novém zámku nefunguje. Zřejmě je důvodem německá moc přesná výroba. Dáváme něco málo k jídlu, odkládáme nepotřebné věci a vyrážíme na Stanskogel (2757m). Ve svižném tempu a za svižného větru se dostáváme až na vrcholový hřebínek, kde otáčíme. Ke kříži by to nebylo na lyžích a urřitě by to nebylo na chvilku.

V neděli ráno počasí opravdu není nic moc... Ve větru a za zhoršené viditelnosti jedeme zpět k Boden Alm (1554m), abychom zkusili Schwarzer Kranz (2494m). Na jižních svazích před Mahdbergalm (1800m) přecházíme staré základovky. Až na Alm jde cesta v pohodě. První potíže přicházejí ve výšce kolem 2000m, kde je vyjetá lavina nafoukaného sněhu a podklad je v podstatě čistý let na svahu kolem 40-45 st. Lahůdka... Dušan "nesportovně" na haršajznách dává nepříjemné místo bravurně jako první z naší skupinky. Hynek sundává lyže a bojuje jako lev. Já, vědom si toho, že haršajzny lze (údajně) nahradit dobrou technikou chůze dělám vše proto, abych tuhle hypotézu potvrdil. :-)

Další úsek opět slibuje přefoukaný sníh na po poslední oblevě umrzlém podkladu. Obzvlášť já z toho tedy nemám vůbec dobrý pocit... Nakonec volíme logičtější linii na Gsteinjoch (2440m), který je jen o pár metrů vedle a o pár metrů nižší než Schwarzer Kranz (2494m).

Sjezd dolů už je na pohodu, vyjma asi dvou lavinově nepříjemných míst. U Mahdbergalm odbočujeme rovnou dolů a vracíme se do Kaisers. Závěrečné stoupání k autu je trochu za trest. Chuť si spravíme v Edelweishausu, který zevnitř vypadá o dost útulněji než z venku a i pivo a guláš-suppe je více než v pořádku. Jistě by ho šlo použít jako základnu pro Guflesspitze (2577m) nebo Aples-Pleisspitzem (2632m).